Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Econòmiques. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Econòmiques. Mostrar tots els missatges

dimecres, 19 de novembre del 2014

Tortites vegetals

Aquestes tortites són ideals quan tens bledes, espinacs o escarola i no saps prou com fer-les. És una manera de menjar-les molt més sanes que les "croquetes" ja que no es fan fregides ni té beixamel. Necessitam:

  • un manat de bledes
  • una ceba
  • llet
  • farina
  • un ou
  • oli
  • sal
Feim net les bledes i les tallam en tires molt primes. D'altra banda tallam la ceba petita i la sofregim amb oli i li afegim les bledes. Ho deixam coure 10 minuts. Per altra costat amb la llet , la farin i l'ou prepram la pasta de "panqueque/crep". Llavor ho mesclam tot dins un recipient i dins d'una paella petita anam fent les tortites. Han de quedat més gurixades que un crep, com si fossin hamburgues.


Arròs amb porros

Aquesta és una recpeta molt econòmica, fàcil i bona. Agafam:

  •  dos manats de porros
  •  4 o 5 alls
  • una fulla de llor
  • dues patates
  • arròs
Agafam els porros, els feim ben nets de terra i els tallam a quarts més o manco. Ho posam dins una casserola junt amb els 4 o 5 alls , la fulla de llor, oli i sal. Hi ha gent que li posa una pastilleta de sabor però jo no li pos, en tot cas li pos la part més prima de les aletes de pollastre que no es pot menjar, que quan en faig ho decant per a fer més gustosos els caldos. També es pot afegir un trosset de xoriç que li dóna molt bon sabor. Tallam les patates en cantons i les afegima  l'olla. Primer ho sofregim un poquet, no gaire... després li afegim aigua i ho deixam bullir fisn que veim que tot està ben cuit i ja està poru gustós. Quan el caldo està fet bullim l'arròs. Es pot servir amb un poc de porro bullit damunt. També es pot reservar el porro i la patata per al dia següent fer un puré.


divendres, 15 de març del 2013

"Coques blanques" a ca meva i galetes senzilles a ca l'àvi

Aquestes galetes són molt senzilles de preparar i admeten més ingredients segons el gust a de cadascú.
Ingredients:
  • 100gr de farina
  • 100gr de sucre
  • 1 ou
  • 4 cullerades d'oli
  • 2 cullerades de llet

Per elaborar-les simplement mesclam tots els ingredients i els batem bé. Ens quedarà una pasta bastant líquida, no podem fer formes amb ella, sinó que amb una cullera anam posant cullerades sobre la palangrana del forn. Si les posam molt juntes pot passar que amb la calentor del forn es juntin les galetes. Si és així no passa res ja que quan enacra estiguin calentes, quan les treim del forn, les podem tallar perfectament per separar-les. Es poden fer simplement així però també li podem afegir coco rallat, xocolati o les dues coses.

dimecres, 13 de març del 2013

Pastís de patata i carn

Ingredients:
  • 4 patates
  • 1/2 kilo de carn picada
  •  3 tomàtics
  • Formatge vell rallat
  • Mantequilla
  • Sal
Bullim les patates i quan estan cuites les feim puré amb un poc de matequilla i sal. A part preparam la carn picada amb un poquet d'all i julivert fins a estar  poc cuita (al forn s'acaba de coure). Rallam els 3 tomatics, els trempam (sal , pebre negre i oli) i ho posam al fons d'una font per anar al forn. Damunt del tomàtic li posam la carn picada, després el puré de patata i finalment el formatge rallat. Ho enfornam uns 15 minuts.

Pastís de verdures

Aquest pastís es pot fer amb les verdues que volguem , però en aquest cas duu:
  • 1/4 de colflor
  • Espinacs, bastants si són frescos i si són congelats un paquet.
  • Bacó fumat o pernil salat
  • 1/2 litre de llet
  • 4 ous
  • Sal
  • Pebre negre
  • Un poquet de nou moscada
Batem bé els quatre ous amb el mig litre de llet, la sal, el pebre negre i la nou moscada. A part, podem "donar un toc de microones" a la colflor, 1-2 minuts al màxim de potència. Després ho afegim a la mescla anterior, li posam el pernil tallat a tiretes i ho enfornam din un motllo rectangular tipus pa de motllo durant 30 minuts aproximadament.

 

dissabte, 19 de gener del 2013

Cus cus econòmic

Quan ens sobri carn o bé del brou ( escudella, cocido.....) o bé un pollastre al forn que no ens hem acabat etc, aquest cus cus és un bon recurs per menjar-s'ho de manera diferent. Ingredients:


  • 250gr de cus cus (per a 4 persones aproximadament)
  • 250 ml d'aigua
  • 1 ceba
  • 1/2 carabassó
  • 1 bastenaga
  • un punyadet de fasols (pèsols)
  • una cullardeta de cúrcuma
  • la carn que ens hagi sobrat tallda a daus
Primer sofregim la ceba i la resta de verdures. De fet aquesta recepta es pot fer amb qualsevol verdura que trobem dins la nevera o ceongelador: brècol, mongetes verdes...... A aquesta precisament li he afegit cigrons que tenia dins la nevera, només ens ,manca imaginació! A part cuem el cus cus amb l'aigua o caldo que tinguem ja preparat, i quan està tot cuit ho ajuntam tot i ja està a punt. és molt fàcil, ràpida i econòmica!!! Ah i bona!!


Pudin de pa

No hi ha res com aprofitar aliments que, o bé en tenim un sobrant, o bé s'estàn a punt de fer malbé. Quan tingueu pa dur que aneu a tirar noho feu!!1 podeu fer un pudin boníssim.
Ingredients:

  • pa dur
  • llet
  • canyella
  • ralladura d'una llimona
  • panses
  •  8 o 10 cullerades de sucre
  • dos o 3 ous, depen de la quantitat de pa que tinguem
Posam dos gots de llet a bullir amb la canyella i el sucre i quan estigui li anam tirant al pa a poc a poc tot vigilant que el pa es begui la llet justa, no ha de sobrar molta llet a la mescla. Ara afegim els dos ous, la de la llimona i les panses. Ho ben remenam, el posam dins un perol i abans d'enfornar, li posam bastan sucre i canyella per damunt.


divendres, 11 de gener del 2013

Nyoquis

Què vos ha sobrat una patata bullida del brou o de les verdures????? no la tireu!!!!! podeu fer un nyoquis ben bons. Xafau la patata li afegiu un ou i farina la que agafi i ja teniu la pasta feta. Després anau fent "xurros" amb la pasta i amb el guinavet anau tallant de la mida que vulgueu. Per coure'ls només heu de posa aigua a bullir i li tirau els nyoquis, aquests queden al fons de l'olla i quan hagin pujat i surin vol dir que ja estan cuits. Els podeu fer amb diferents salses: pesto, tomàtic, sofregits amb bacó o amb salsitxes.... depèn de la imaginació que tingueu!!