- 3 pomes grogues
- Un punyadet de panses
- Canyella mòlta
- Mantequilla
- Sucre morena
- 1 làmines de pasta en fulls (hojaldre) o massa "quebrada"
Receptes que es nostres avis van guardar per noltros i d'altres que noltros hi hem afegit.
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris receptes dolces. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris receptes dolces. Mostrar tots els missatges
divendres, 15 de març del 2013
Tarta Tatín
Ingredients
Etiquetes de comentaris:
receptes dolces
"Coques blanques" a ca meva i galetes senzilles a ca l'àvi
Aquestes galetes són molt senzilles de preparar i admeten més ingredients segons el gust a de cadascú.
Ingredients:
Ingredients:
- 100gr de farina
- 100gr de sucre
- 1 ou
- 4 cullerades d'oli
- 2 cullerades de llet
Etiquetes de comentaris:
Econòmiques,
receptes dolces
"Pastelitos" de xocolati
Aquesta recepta es pot preparar també en forma de coca o com aquesta en forma més individual. L'he fet de diferents maneres, amb xocolati per damunt o bé oberta per la meitat i el xocolati dins. De les dues maneres està ben bona.
Ingredients:
Ingredients:
- 200gr de mantequilla
- 5 cullerades de sucre
- 6 cullaredes de farina
- 4 cullerades de cacao en pols
- 3 ous
- Mig sobre de llevat en pols
dissabte, 19 de gener del 2013
Tarta de carabassa
La carabassa és un ingredient molt fàcil d'empra ja que admet dolç i salat. En aquest cas, aquesta és una tarta dolça tipus pudin sobre una bases d'una altra pasta: pasta quebrada, pasta en fulls, base feta amb galetes Maria..... En aquest cas he emprat galetes maria .Ingredients:
- 400gr de carabassa
- 2 ous
- 400ml de llet
- 130gr de sucre morena
- 1 cullarada de canyella
- 1 cullarada de gingebre rallat
Per la basse:
- 1 paquet de galetes maria
- 125gr de mantequilla
- 4 cullarades d'aigua
Bullim la carabassa i la escorrem molt bé d'aigua, la xafam amb el sucre, la canyella el gingebre els dos ous i la llet. Ho passam tot per la batidora. A part, picam les galetes i les mescalm amb la mantequilla fusa i l'aigua i ho posam a un motllo per posar al forn. Damunt la base de les galetes maria li posam la mescla de la carabassa, li posam sucre per damunt i ho enfornam.
Etiquetes de comentaris:
receptes dolces
Pudin de pa
No hi ha res com aprofitar aliments que, o bé en tenim un sobrant, o bé s'estàn a punt de fer malbé. Quan tingueu pa dur que aneu a tirar noho feu!!1 podeu fer un pudin boníssim.
Ingredients:
Ingredients:
- pa dur
- llet
- canyella
- ralladura d'una llimona
- panses
- 8 o 10 cullerades de sucre
- dos o 3 ous, depen de la quantitat de pa que tinguem
Posam dos gots de llet a bullir amb la canyella i el sucre i quan estigui li anam tirant al pa a poc a poc tot vigilant que el pa es begui la llet justa, no ha de sobrar molta llet a la mescla. Ara afegim els dos ous, la de la llimona i les panses. Ho ben remenam, el posam dins un perol i abans d'enfornar, li posam bastan sucre i canyella per damunt.
Etiquetes de comentaris:
de l'avi,
Econòmiques,
receptes dolces
Coques amb roes
Les roes a Menorca s'anomena al que en castellà es coneix per "chicharrones", una espècie de pell de porc rostida i tallada en trossos molt petits. Aquesta recepta és molt antiga i encara que estigui escrita a la "llibrets de receptes de l'àvi" , sempre me recorarà a les coques amb roes que feia s'àvia Margarita. Ingredients:
- 500gr de farina
- 200gr de roes
- 100 gr de seu
- 125ml d'aigua
- 20gr de llevat aproximadament
Es fa un forat a la farina i dins se li posa el seu, les roes, l'aigua i el llevat. Es va pastant fins a fer una pasta consistent per fer la forma redona a les galetes. No han de quedar ni molt gruixades ni molt primes. Abans d'enfornar-les, posar bastant sucre per damunt.
Etiquetes de comentaris:
de l'avi,
receptes dolces
diumenge, 13 de gener del 2013
Pastissets
Per fer pastissets segons l'avi necessitam:
- 1 Kg de farina
- 400 gr de sucre
- 400 gr de seu (mantega de porc)
- 6 vermells d'ou
- pell d'una llimona rallada
- Floreti
Una volta no es desfà es fan bolles amb sa pasta i s'aplana fins que sigui més o manco de mig centímetre. És en aquest moment en que els hi donem sa forma amb el motllo, una flor de sis puntes. A jo personalment m'agrada fer servir es de "macarrons de Ciutadella" que és ben igual però més petit, de sa mida d'un mosset.
Una volta estan fets es fiquen dins es forn a uns 180 graus i quan comencen a agafar color es treuen i amb una espàtula es posen damunt es marbre de sa cuina perque es refredin. Quan ja són freds s'hi afegeix es floreti.
![]() |
| Motllo de pastissets |
Etiquetes de comentaris:
de l'avi,
receptes dolces
divendres, 11 de gener del 2013
Tortada de llimona
Per fer aquesta tortada es podem emprar deiferents bases: pasta en fulls, pasta quebrada, crumbel, pasta de galeta maria, pasta d'avena. Totes questes bases a poc a poc les aniré posant. En aquest cas la veig fer amb pasta en fulls.Ingredients:
- Pasta en fulls
- 300gr de sucre
- 5 cullardes de maicena
- 3,5 dl d'aigua
- 3 rovells d'ou
- 3 cullarades de mantequilla
- El suc d'una llimona
- 3 clares d'ous per fer la merenga
Mesclam el sucre amb la farina i li afegim lentament l'aigua. Ho posam al foc fins que bulli 1min aproximadament, i a poc a poc tiram un poquet de la mescla als vermells dels ous que tindrem a punt dins un bol. Ho ben remenam i ho tiram tot dins sa mescla que tenim al foc, esperam que bulli i li acabam de posar es suc de sa llimona i sa mantega. Quedarà una crema ben espessa. D'altra banda haurem enfornat sa pasta en fulls perquè es cogui , ja que si ho posam directament amb la crema no estarà prou cuita ja que després només haurem de gratinar la tortada. Quan tenim la base cuita i posam la crema damunt i després ho tapam de merega i ho gratinam.
Etiquetes de comentaris:
receptes dolces
Pa briox
Aquest pa és dolcet però es pot menjar amb companatge salat o dolç. Aquest tipus de pa per fer canapès salats de foi és ideal. Ja posaré una recepta!. Ingredients:
- 250gr de farina
- 5gr de sal
- 25gr de sucre
- 1oogr de matequilla
- 2 ous sencers i el rovell d'un altre
- 3 cullerades de llet teba
- 2 cullerades d'aigua
- 5 gr de llevat de pastilla
La recepta original és molt laboriosa, posa que s'ha de deixar tovar mínim dues hores, tornar a amassar i després reposar la pasta feta tot un vespre. Jo no ho vaig fer així, només va tovar de vers una hora i mitja i la vaig enfornar i la veritat és que va quedar boníssim!!
Etiquetes de comentaris:
aperitius,
receptes dolces
Xuxes
No vos hi podreu resistir!!!. Ingredients:
- 1 sobre de 85gr de gelatina de sabor ( en aquest cas són de manduixa)
- 20 gr de gelatina neure
- 170 ml d'aigua
- 255gr de sucre
Mesclar-ho tot amb unes varilles i sense deixar de remenar posar-ho al foc 10 minuts. Jo he posat la mescla ja preparada dins una cubitera de plàstic en forma de pomes, però podeu posar-ho en un motlle rectangular i després tallar-ho amb el guinavet a la mida que vulgueu. Després per al més golosos, arrebossar les xuxes de sucre.
Etiquetes de comentaris:
receptes dolces
Estrelletes
Aquestes galetes són boníssimes però per fer-les necessitau 3 hores de rellotge!!. Sa pasta és molt bona de fer però has de fer totes les estrelletes amb els motllos, fer-lis els foradets dels ulls, i fondre xocolati per omplir-les. Val al pena, tot-hom qui les prova en vol més!!!!
Ingredients:
- 1/2 kilo de farina
- 100 gr de seu (mantega de porc)
- 100gr de mantega
- 1/4 de sucre morena
- 2 ous
- 1 sobre de llevat en pols
Es fa un forat al mig de la farina i se li posa la mantega un poc fluixa (uns segons al microones) amb el sucre, els ous i el llevat i es va pastant fins aconseguir la pasta per fer les formes. Amb un rodet aplanam la pasta, com més prima millor, ja que després en posarem una damunt l'altre amb una capa de xocolati enmig. Amb una canyeta de beure, una palleta, feim ells forat a les galetes que seran els ulls de les estrelletes. Enfornam les galetes fins que estiguin doradetes. Quan estiguin totes cuites fonem un parell de tabletes de xocolati amb llet i un parell de xocolati blanc al microones i amb una cullereta posam el xocolati damunt una galeta i després la tapam amb una altra galeta. Quan el xocolati de dins es refreda torna fort una altra vegada i està boníssim
Etiquetes de comentaris:
receptes dolces
Coca de xocolati
Aquesta si que és de sa llibreta que ens va passar sa mamà que,o són de l'àvi o són d'ella. És una coca que queda boníssima però a jo m'agrada fer-les com a "pastelitos" individuals. Els ingredients són:
- 200gr de mantequilla
- 5 cullarades de sucre
- 6 cullarades de farina
- 4 cullarades de cacao en pols
- 3 ous
- 1/2 sobre llevat en pols
D'una banda mesclam la mantequilla(un poc fusa) amb el sucre i d'altra feim merenga amb els blanc dels ous. Quan estan a punt de neu li afegim la mantequilla junt amb el sucre, la farina el caco i el llevat i ho mescalm bé. Ho posam dins motlles i ho enfornam. A jo m'agrada xapar-les per la meitat i posar-li xocolati blanc que he fus prèviamenet:
Etiquetes de comentaris:
de l'avi,
receptes dolces
diumenge, 9 de desembre del 2012
Decorar magdalenes
Com sabeu les magdalenes es poden fer de mil maneres i com que ja hi ha una recepte al blog podeu emprar la mateixa. Una de les maneres de presentar i donar un gust diferent a les magdalenes és tapant-les de glaç. També hi ha diferent maneres de fer-ne però avui vos propòs aquesta que és senzilla i bona. Només necessitam:
- floreti (així anomenam a Menorca al sucre glaç)
- suc de llimona
Etiquetes de comentaris:
receptes dolces
dimarts, 21 d’agost del 2012
MAGDALENES
INGREDIENTS:
150gr de farina
150gr de sucre
150gr de mantega
5 ous
1/2 paquet de Royal
Segons sa recepta original: Mesclar tot i posar dins motllos per la meitat.
| Primer necessitem bons ajudants. Aquests prepararan els papers de les magdalenes per poder-los omplir |
| Mesclarem la farina amb els vermells dels ous, el royal i la mantega. Nosaltres hi hem posat margarina que és el que teníem. Això sí desfeta al microones |
| Per un altra costat hem pujat les clares |
| Hem afegit la primera mescla a les clares pujades a punt de neu remenant poc a poc |
| Queda una pasta homogènia i més aviat líquida |
| Demanem a les nostres ajudants que omplin els motllos fins la meitat amb sa mescla que tenim |
| ho posam al forn a 180 graus fins que pugin i estiguin cuites |
| Aquí teniu el resultt. Unes magdalenes boníssimes |
Etiquetes de comentaris:
receptes dolces
COCA BONA
| Ingredients a punt |
250gr de sucre
150 gr de farina
3 ous
3 cullerades d'aigua
Segons sa recepta original: Bullir l'aiguani posar el sucre. Remenar un poc i baixar del foc. Quan és fred posar els vermells remenats i el blanc a punt de neu. Afegir la farina i ben remenar-ho tot.
Nosaltres hem fet:
| Posem aigua al foc |
| Esperem que l'aigua bulli |
| Afegim sucre i remenem |
| Mentre refreda el sucre i l'aigua remenem els vermells |
| Pujem les clares |
| Mesclem tots els ingredients. (aquí noltros hem fet trampa i hem afegit royal per assegurar-nos que pujaria) |
Una volta està tot mesclat ho hem posat al forn a 180 graus fins que hem vist que de dins era cuita i:
| Voilà. l'hem servit cap per avall i amb floreti |
Etiquetes de comentaris:
de l'avi,
receptes dolces
diumenge, 20 de maig del 2012
Coca de congret
200gr de sucre
100gr de farina
Amb aquests pocs ingredients podem fer sa coca més menorquina per celebrar aniversaris.
| Pujar les clares |
| A part mesclar vermells i sucre |
| mesclar ses dues mescles |
| Afegir sa farina |
S'ha d'anar vigilant fins que fa color de cuita i es comprova amb un escuradents. Si surt eixut ja està cuita.
Es pot menjar tota sola o bé amb flureti o merenga.
Etiquetes de comentaris:
de l'avi,
receptes dolces
Subscriure's a:
Missatges (Atom)










