Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris receptes dolces. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris receptes dolces. Mostrar tots els missatges

divendres, 15 de març del 2013

Tarta Tatín

Ingredients
  • 3 pomes grogues
  • Un punyadet de panses
  • Canyella mòlta
  • Mantequilla
  • Sucre morena
  • 1 làmines de pasta en fulls (hojaldre) o massa "quebrada"
En una font que pugui anar damunt el foc i al mateix  dins el forn, fonem  dues cullerades grans de mantequilla, li afegim la sucre i quan comenci a fer un poc de caramel·lo li posam la poma tallada en llesquetes. Més tard li posam les panses i la canyella. Quan estigui boni cuit, col·locam la poma tot fent una capa uniforme (sempre tot dins el mateix recipient), ho tapam amb la pasta en fulls i ho enfornam fins que veim que la pasta en fulls està cuita. Quan ho treim del forn esperam un poc que refredi i amb l'ajuda d'un plat li donam la volta de manera que ens quedi la poma damunt.


"Coques blanques" a ca meva i galetes senzilles a ca l'àvi

Aquestes galetes són molt senzilles de preparar i admeten més ingredients segons el gust a de cadascú.
Ingredients:
  • 100gr de farina
  • 100gr de sucre
  • 1 ou
  • 4 cullerades d'oli
  • 2 cullerades de llet

Per elaborar-les simplement mesclam tots els ingredients i els batem bé. Ens quedarà una pasta bastant líquida, no podem fer formes amb ella, sinó que amb una cullera anam posant cullerades sobre la palangrana del forn. Si les posam molt juntes pot passar que amb la calentor del forn es juntin les galetes. Si és així no passa res ja que quan enacra estiguin calentes, quan les treim del forn, les podem tallar perfectament per separar-les. Es poden fer simplement així però també li podem afegir coco rallat, xocolati o les dues coses.

"Pastelitos" de xocolati

Aquesta recepta es pot preparar també en forma de coca o com aquesta en forma més individual.  L'he fet de diferents maneres, amb xocolati per damunt o bé oberta per la meitat i el xocolati dins. De les dues maneres està ben bona.
Ingredients:
  • 200gr de mantequilla
  • 5 cullerades de sucre
  • 6 cullaredes de farina
  • 4 cullerades de cacao en pols
  •  3 ous 
  • Mig sobre de llevat en pols
Per una banda pujam els blancs dels ous  a punt de neu. D'altra banda mesclam els vermells dels ous amb la sucre, la mantequilla (un poc fusa, 20 segons al microones), el cacao en pols i ho afegim lentament a la merenga  que ens haurà sortit amb el blanc dels ous. Finalment hi afegim la farina. Jo ho he enfornat amb motlles petits durant 15-20 minuts. Si queda molt cuit estarà massa sec i no serà tan bo. quan està cuit  li posam xocolati, blanc per fer contrast, que haurem fus al microones.


dissabte, 19 de gener del 2013

Tarta de carabassa

La carabassa és un ingredient molt fàcil d'empra ja que admet dolç i salat. En aquest cas, aquesta és una tarta dolça tipus pudin sobre una bases d'una altra pasta: pasta quebrada, pasta en fulls, base feta amb galetes Maria..... En aquest cas he emprat galetes maria .Ingredients:


  • 400gr de carabassa
  • 2 ous
  • 400ml de llet
  • 130gr de sucre morena
  • 1 cullarada de canyella
  • 1 cullarada de gingebre rallat
Per la basse:

  • 1 paquet de galetes maria
  • 125gr de mantequilla
  • 4 cullarades d'aigua

Bullim la carabassa i la escorrem molt bé d'aigua, la xafam amb el sucre, la canyella el gingebre els dos ous i la llet. Ho passam tot per la batidora. A part, picam les galetes i les mescalm amb la mantequilla fusa i l'aigua i ho posam a un motllo per posar al forn. Damunt la base de les galetes maria li posam la mescla de la carabassa, li posam sucre per damunt i ho enfornam.


Pudin de pa

No hi ha res com aprofitar aliments que, o bé en tenim un sobrant, o bé s'estàn a punt de fer malbé. Quan tingueu pa dur que aneu a tirar noho feu!!1 podeu fer un pudin boníssim.
Ingredients:

  • pa dur
  • llet
  • canyella
  • ralladura d'una llimona
  • panses
  •  8 o 10 cullerades de sucre
  • dos o 3 ous, depen de la quantitat de pa que tinguem
Posam dos gots de llet a bullir amb la canyella i el sucre i quan estigui li anam tirant al pa a poc a poc tot vigilant que el pa es begui la llet justa, no ha de sobrar molta llet a la mescla. Ara afegim els dos ous, la de la llimona i les panses. Ho ben remenam, el posam dins un perol i abans d'enfornar, li posam bastan sucre i canyella per damunt.


Coques amb roes

Les roes a Menorca s'anomena al que en castellà es coneix per "chicharrones", una espècie de pell de porc rostida i tallada en trossos molt petits. Aquesta recepta és molt antiga i encara que estigui escrita a la "llibrets de receptes de l'àvi" , sempre me recorarà a les coques amb roes que feia s'àvia Margarita. Ingredients:

  • 500gr de farina
  • 200gr de roes
  • 100 gr de seu
  • 125ml d'aigua
  • 20gr de llevat aproximadament
Es fa un forat a la farina i dins se li posa el seu, les roes, l'aigua i el llevat. Es va pastant fins a fer una pasta consistent per fer la forma redona a les galetes. No han de quedar ni molt gruixades ni molt primes. Abans d'enfornar-les, posar bastant sucre per damunt.


diumenge, 13 de gener del 2013

Pastissets

Per fer pastissets segons l'avi necessitam:
  • 1 Kg de farina
  • 400 gr de sucre
  • 400 gr de seu (mantega de porc)
  • 6 vermells d'ou
  • pell d'una llimona rallada
  • Floreti
Per fer es pastissets es posa sa farina com si fos un volcà i en es cràter hi mesclam tots els altres ingredients. Continuam mesclant agafant sa farina a poc a poc i s'ha d'anar amassant fins que queda una pasta consistent. (Costa una mica arribar en es punt de poder passar-hi un curró ja que és una pasta que s'esmicola molt, però s'ha de tenir paciència)
Una volta no es desfà es  fan bolles amb sa pasta i s'aplana fins que sigui més o manco de mig centímetre. És en aquest moment en que els hi donem sa forma amb el motllo, una flor de sis puntes. A jo personalment m'agrada fer servir es de "macarrons de Ciutadella" que és ben igual però més petit, de sa mida d'un mosset.
Una volta estan fets es fiquen dins es forn a uns 180 graus i quan comencen a agafar color es treuen i amb una espàtula es posen damunt es marbre de sa cuina perque es refredin. Quan ja són freds s'hi afegeix es floreti.

Motllo de pastissets





divendres, 11 de gener del 2013

Tortada de llimona

Per fer aquesta tortada es podem emprar deiferents bases: pasta en fulls, pasta quebrada, crumbel, pasta de galeta maria, pasta d'avena. Totes questes bases a poc a poc les aniré posant. En aquest cas la veig fer amb pasta en fulls.Ingredients:

  • Pasta en fulls
  • 300gr de sucre
  • 5 cullardes de maicena
  • 3,5 dl d'aigua
  • 3 rovells d'ou
  • 3 cullarades de mantequilla
  • El suc d'una llimona
  • 3 clares d'ous per fer la merenga
Mesclam el sucre amb la farina i li afegim lentament l'aigua. Ho posam al foc fins que bulli 1min aproximadament, i a poc a poc  tiram un poquet de la mescla als vermells dels ous que tindrem a punt dins un bol. Ho ben remenam i ho tiram tot dins sa mescla que tenim al foc, esperam que bulli i li acabam de posar es suc de sa llimona i sa mantega. Quedarà una crema ben espessa. D'altra banda haurem enfornat sa pasta en fulls perquè es cogui , ja que si ho posam directament amb la crema no estarà prou cuita ja que després només haurem de gratinar  la tortada. Quan tenim la base cuita i posam la crema damunt i després ho tapam de merega i ho gratinam.


Pa briox

Aquest pa és dolcet però es pot menjar amb companatge salat o dolç. Aquest tipus de pa per fer canapès salats de foi és ideal. Ja  posaré una recepta!. Ingredients:

  • 250gr de farina
  • 5gr de sal
  • 25gr de sucre
  • 1oogr de matequilla
  • 2 ous sencers i el rovell d'un altre
  • 3 cullerades de llet teba
  • 2 cullerades d'aigua
  • 5 gr de llevat de pastilla
La recepta original és molt laboriosa, posa que s'ha de deixar tovar mínim dues hores, tornar a amassar i després reposar la pasta feta tot un vespre. Jo no ho vaig fer així, només va tovar de vers una hora i mitja i la vaig enfornar i la veritat és que va quedar boníssim!!


Xuxes

No vos hi podreu resistir!!!. Ingredients:

  • 1 sobre de 85gr de gelatina de sabor ( en aquest cas són de manduixa)
  • 20 gr de gelatina neure
  • 170 ml d'aigua
  • 255gr de sucre
Mesclar-ho tot amb unes varilles i sense deixar de remenar posar-ho al foc 10 minuts. Jo he posat la mescla ja preparada dins una cubitera de plàstic en forma de pomes, però podeu posar-ho en un motlle rectangular i després tallar-ho amb el guinavet a la mida que vulgueu. Després per al més golosos, arrebossar les xuxes de sucre.


Estrelletes

Aquestes galetes són boníssimes però per fer-les necessitau 3 hores  de rellotge!!. Sa pasta és molt bona de fer però has de fer totes les estrelletes amb els motllos, fer-lis els foradets dels ulls, i fondre xocolati per omplir-les. Val al pena, tot-hom qui les prova en vol més!!!!
Ingredients:

  • 1/2 kilo de farina
  • 100 gr de seu (mantega de porc)
  • 100gr de mantega
  • 1/4 de sucre morena
  • 2 ous
  • 1 sobre de llevat en pols
Es fa un forat al mig de la farina i se li posa la mantega un poc fluixa (uns segons al microones) amb el sucre, els ous i el llevat i es va pastant fins aconseguir la pasta per fer les formes. Amb un rodet aplanam la pasta, com més prima millor, ja que després en posarem una damunt l'altre amb una capa de xocolati enmig. Amb una canyeta de beure, una palleta, feim ells forat a les galetes que seran els ulls de les estrelletes.  Enfornam les galetes fins que estiguin doradetes. Quan estiguin totes cuites fonem un parell de tabletes de xocolati amb llet i un parell de xocolati blanc al microones i amb una cullereta posam el xocolati damunt una galeta i després la tapam amb una altra galeta. Quan el xocolati de dins es refreda torna fort una altra vegada i està boníssim


Coca de xocolati

Aquesta si que és de sa llibreta que ens va passar sa mamà que,o són de l'àvi o són d'ella. És una coca que queda boníssima però a jo m'agrada fer-les com a "pastelitos" individuals. Els ingredients són:

  • 200gr de mantequilla
  • 5 cullarades de sucre
  • 6 cullarades de farina
  • 4 cullarades de cacao en pols
  • 3 ous
  • 1/2 sobre llevat en pols

D'una banda mesclam la mantequilla(un poc fusa) amb el sucre i d'altra feim merenga amb els blanc dels ous. Quan estan a punt de neu li afegim la mantequilla junt amb el sucre, la farina el caco i el llevat i ho mescalm bé. Ho posam dins motlles i ho enfornam. A jo m'agrada xapar-les per la meitat i posar-li xocolati blanc que he fus prèviamenet:


diumenge, 9 de desembre del 2012

Decorar magdalenes

Com sabeu les magdalenes es poden fer de mil maneres i com que ja hi ha una recepte al blog podeu emprar la mateixa. Una de les maneres de presentar i donar un gust diferent a les magdalenes és tapant-les de glaç. També hi ha diferent maneres de fer-ne però avui vos propòs aquesta que és senzilla i bona. Només necessitam:
  • floreti (així anomenam a Menorca al sucre glaç)
  • suc de llimona
No vos xerro de quantitats ja que depèn de la quantitat de magdelenes que fagueu. Jo per 14 magdalenes vaig omplir una tassa de cafè amb llet fins dalt de floreti i li vaig posar el suc d'una llimona. Només s'ha de remenar bé i fer una pasta tirant a líquida però quan es seca s'espessa i queda forta.Queden prou bones ja que tenen gust a llimona .Per fer aquestes, li vaig posar la pasta de glaç i abans que es sequéss li vaig tirar "cagarrets" de colors per damunt i li vaig posar una floreta que vaig comprar ja feta. ...i aquest és el resultat!!

dimarts, 21 d’agost del 2012

MAGDALENES


INGREDIENTS:
150gr de farina
150gr de sucre
150gr de mantega
5 ous
1/2 paquet de Royal

Segons sa recepta original: Mesclar tot i posar dins motllos per la meitat.


Primer necessitem bons ajudants. Aquests prepararan els papers de les magdalenes per poder-los omplir
Mesclarem la farina amb els vermells dels ous, el royal i la mantega. Nosaltres hi hem posat margarina que és el que teníem. Això sí desfeta al microones

Per un altra costat hem pujat les clares
Hem afegit la primera mescla a les clares pujades a punt de neu remenant poc a poc

Queda una pasta homogènia i més aviat líquida
Demanem a les nostres ajudants que omplin els motllos fins la meitat amb sa mescla que tenim

ho posam al forn a 180 graus fins que pugin i estiguin cuites
Aquí teniu el resultt. Unes magdalenes boníssimes

COCA BONA

Ingredients a punt

250gr de sucre

150 gr de farina

3 ous 

3 cullerades d'aigua

Segons sa recepta original: Bullir l'aiguani posar el sucre. Remenar un poc i baixar del foc. Quan és fred posar els vermells remenats i el blanc a punt de neu. Afegir la farina i ben remenar-ho tot.

Nosaltres hem fet:





Posem aigua al foc
Esperem que l'aigua bulli
Afegim sucre i remenem

Mentre refreda el sucre i l'aigua remenem els vermells
Pujem les clares
Mesclem tots els ingredients. (aquí noltros hem fet trampa i hem afegit royal per assegurar-nos que pujaria)

 Una volta està tot mesclat ho hem posat al forn a 180 graus fins que hem vist que de dins era cuita i:
Voilà. l'hem servit cap per avall i amb floreti
P.S:Era bona, però no tant com per merèixer es nom que té.

diumenge, 20 de maig del 2012

Coca de congret

6  ous
200gr de sucre
100gr de farina

Amb aquests pocs ingredients podem fer sa coca més menorquina per celebrar aniversaris.
Pujar les clares

A part mesclar vermells i sucre

mesclar ses dues mescles

Afegir sa farina
 Mesclar-ho tot a poc a poc i posar-ho a dins des forn a 160º o 170º i procurar no obrir sa porta fins as final perquè no baixi de cop.
S'ha d'anar vigilant fins que fa color de cuita i es comprova amb un escuradents. Si surt eixut ja està cuita.
Es pot menjar tota sola o bé amb flureti o merenga.