Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris de l'avi. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris de l'avi. Mostrar tots els missatges

dissabte, 19 de gener del 2013

Pudin de pa

No hi ha res com aprofitar aliments que, o bé en tenim un sobrant, o bé s'estàn a punt de fer malbé. Quan tingueu pa dur que aneu a tirar noho feu!!1 podeu fer un pudin boníssim.
Ingredients:

  • pa dur
  • llet
  • canyella
  • ralladura d'una llimona
  • panses
  •  8 o 10 cullerades de sucre
  • dos o 3 ous, depen de la quantitat de pa que tinguem
Posam dos gots de llet a bullir amb la canyella i el sucre i quan estigui li anam tirant al pa a poc a poc tot vigilant que el pa es begui la llet justa, no ha de sobrar molta llet a la mescla. Ara afegim els dos ous, la de la llimona i les panses. Ho ben remenam, el posam dins un perol i abans d'enfornar, li posam bastan sucre i canyella per damunt.


Rubiols de verdura

Els rubiols a Menorca són unes pastes saldes i a Mallorca són dolços. A Menorca els feim de verdues o bé de tonyina. Aquest són de verdures i els ingredients són:
Per la pasta:

  • 1k de farina
  • 300gr de seu
  • 40gr de llevat aproximadament
  • llet
Per la verdura de dins:

  • ceba
  • pebre verd
  • alls
  • julivert
  • tomàtics madurs
  • bledes
  • espinacs
  • panses
  • pinyons
Per fer la verdura feim un sofit amb tots els ingredients fisn que estigui ben cuit. Amb la pasta ja feta, que no ha de quedar molt fluixa, s'aplana amb el rodet un tros de pasta de la mida d'un pam aproximadament, es posa una cullarada de la verdura i es plega la pasta i es talla en forma de mitja lluna. Ho sellam bé amb la forquilla o bé anam fent plecs de manera que quedi ben tancada la pasta. Abans d'enfornar, es pinta amb un ou i se li posa un poc de sucre damunt.


Coques amb roes

Les roes a Menorca s'anomena al que en castellà es coneix per "chicharrones", una espècie de pell de porc rostida i tallada en trossos molt petits. Aquesta recepta és molt antiga i encara que estigui escrita a la "llibrets de receptes de l'àvi" , sempre me recorarà a les coques amb roes que feia s'àvia Margarita. Ingredients:

  • 500gr de farina
  • 200gr de roes
  • 100 gr de seu
  • 125ml d'aigua
  • 20gr de llevat aproximadament
Es fa un forat a la farina i dins se li posa el seu, les roes, l'aigua i el llevat. Es va pastant fins a fer una pasta consistent per fer la forma redona a les galetes. No han de quedar ni molt gruixades ni molt primes. Abans d'enfornar-les, posar bastant sucre per damunt.


diumenge, 13 de gener del 2013

Pastissets

Per fer pastissets segons l'avi necessitam:
  • 1 Kg de farina
  • 400 gr de sucre
  • 400 gr de seu (mantega de porc)
  • 6 vermells d'ou
  • pell d'una llimona rallada
  • Floreti
Per fer es pastissets es posa sa farina com si fos un volcà i en es cràter hi mesclam tots els altres ingredients. Continuam mesclant agafant sa farina a poc a poc i s'ha d'anar amassant fins que queda una pasta consistent. (Costa una mica arribar en es punt de poder passar-hi un curró ja que és una pasta que s'esmicola molt, però s'ha de tenir paciència)
Una volta no es desfà es  fan bolles amb sa pasta i s'aplana fins que sigui més o manco de mig centímetre. És en aquest moment en que els hi donem sa forma amb el motllo, una flor de sis puntes. A jo personalment m'agrada fer servir es de "macarrons de Ciutadella" que és ben igual però més petit, de sa mida d'un mosset.
Una volta estan fets es fiquen dins es forn a uns 180 graus i quan comencen a agafar color es treuen i amb una espàtula es posen damunt es marbre de sa cuina perque es refredin. Quan ja són freds s'hi afegeix es floreti.

Motllo de pastissets





divendres, 11 de gener del 2013

Coca de xocolati

Aquesta si que és de sa llibreta que ens va passar sa mamà que,o són de l'àvi o són d'ella. És una coca que queda boníssima però a jo m'agrada fer-les com a "pastelitos" individuals. Els ingredients són:

  • 200gr de mantequilla
  • 5 cullarades de sucre
  • 6 cullarades de farina
  • 4 cullarades de cacao en pols
  • 3 ous
  • 1/2 sobre llevat en pols

D'una banda mesclam la mantequilla(un poc fusa) amb el sucre i d'altra feim merenga amb els blanc dels ous. Quan estan a punt de neu li afegim la mantequilla junt amb el sucre, la farina el caco i el llevat i ho mescalm bé. Ho posam dins motlles i ho enfornam. A jo m'agrada xapar-les per la meitat i posar-li xocolati blanc que he fus prèviamenet:


dimarts, 21 d’agost del 2012

COCA BONA

Ingredients a punt

250gr de sucre

150 gr de farina

3 ous 

3 cullerades d'aigua

Segons sa recepta original: Bullir l'aiguani posar el sucre. Remenar un poc i baixar del foc. Quan és fred posar els vermells remenats i el blanc a punt de neu. Afegir la farina i ben remenar-ho tot.

Nosaltres hem fet:





Posem aigua al foc
Esperem que l'aigua bulli
Afegim sucre i remenem

Mentre refreda el sucre i l'aigua remenem els vermells
Pujem les clares
Mesclem tots els ingredients. (aquí noltros hem fet trampa i hem afegit royal per assegurar-nos que pujaria)

 Una volta està tot mesclat ho hem posat al forn a 180 graus fins que hem vist que de dins era cuita i:
Voilà. l'hem servit cap per avall i amb floreti
P.S:Era bona, però no tant com per merèixer es nom que té.

diumenge, 20 de maig del 2012

Coca de congret

6  ous
200gr de sucre
100gr de farina

Amb aquests pocs ingredients podem fer sa coca més menorquina per celebrar aniversaris.
Pujar les clares

A part mesclar vermells i sucre

mesclar ses dues mescles

Afegir sa farina
 Mesclar-ho tot a poc a poc i posar-ho a dins des forn a 160º o 170º i procurar no obrir sa porta fins as final perquè no baixi de cop.
S'ha d'anar vigilant fins que fa color de cuita i es comprova amb un escuradents. Si surt eixut ja està cuita.
Es pot menjar tota sola o bé amb flureti o merenga.