Receptes que es nostres avis van guardar per noltros i d'altres que noltros hi hem afegit.
divendres, 11 de gener del 2013
Aperitiu de palmeretes salades
Fer palmeretes no té cap secret però si un truquet. Agafam pasta en fulls (hojaldre) la ben estiram amb un rodet i quan ja ho tenim bé li tiram sucre o flureti (sucre glaç) per damunt i açò fa que sa pastas quedi molt més cruixent!!. Ara començam a enrollar sa pasta fins a sa meitat i ara enrrotllam de cap a l'altre banda fins al mig i es junten els dos "rollets". Amb un guinavet feim talls prims, de la mida d'un dit d'ample (no de llarg!!) i ho enfornam fins que estiguin ben doradetes. Es poden fer de mil maneres però aquesta vega les he fet de dos tipus: de salmó i ous de peix tipus caviar, i de pernil dolç amb mahonesa i orenga.
Etiquetes de comentaris:
aperitius,
receptes salades
Coca de xocolati
Aquesta si que és de sa llibreta que ens va passar sa mamà que,o són de l'àvi o són d'ella. És una coca que queda boníssima però a jo m'agrada fer-les com a "pastelitos" individuals. Els ingredients són:
- 200gr de mantequilla
- 5 cullarades de sucre
- 6 cullarades de farina
- 4 cullarades de cacao en pols
- 3 ous
- 1/2 sobre llevat en pols
D'una banda mesclam la mantequilla(un poc fusa) amb el sucre i d'altra feim merenga amb els blanc dels ous. Quan estan a punt de neu li afegim la mantequilla junt amb el sucre, la farina el caco i el llevat i ho mescalm bé. Ho posam dins motlles i ho enfornam. A jo m'agrada xapar-les per la meitat i posar-li xocolati blanc que he fus prèviamenet:
Etiquetes de comentaris:
de l'avi,
receptes dolces
diumenge, 9 de desembre del 2012
Decorar magdalenes
Com sabeu les magdalenes es poden fer de mil maneres i com que ja hi ha una recepte al blog podeu emprar la mateixa. Una de les maneres de presentar i donar un gust diferent a les magdalenes és tapant-les de glaç. També hi ha diferent maneres de fer-ne però avui vos propòs aquesta que és senzilla i bona. Només necessitam:
- floreti (així anomenam a Menorca al sucre glaç)
- suc de llimona
Etiquetes de comentaris:
receptes dolces
Arròs amb conill
Aquesta recepta no duu gaire ingredients però surt boníssima!!. Necessitarem:
- 4 cebes tendres
- 1 pebre verd
- 1 pebre vermell
- 2 tomàtic
- mig conill
- mig kilo d'arròs redó
- una branqueta de romaní
- julivert
- pebre bo dolç
- brou de verdures ( es posa a bullir amb un poc de sal els trossos verds de les cebes tendres que no empram per menjar i el que troben dins la nevera: pastenga, api, tomàtic...)
- all i ametlles o avellanes per fer una picadeta.
Primer tallam la ceba tendra en rondanxetes primetes i els pebres i ho sofregim. Quan estigui bastant cuit li afegim els dos tomàtic rallats i ho deixam coure una estona més. Ara li posarem els trossos de conill i deixam que el conill agafi color. Li afegim l'arròs i en un minut, el brou colat de les verdures. Per donar-li més gust i color li posam pebre bo dolç i li posam també la branqueta de romaní. Després de 12 minuts aproximadament, que ja estarà cuit, li posarem per damunt una picadeta que haurem fet amb: dos alls, 7o8 ametlles o avellanes(el que tingueu per casa), julivert, sal, oli i un poquet del brou de verdures. Queda molt gustós i si els feis en un foc de llenya moltíssim millor i bo!
Etiquetes de comentaris:
arròs,
receptes salades
divendres, 16 de novembre del 2012
Barretes de cereals
Com que a ca nostra els agraden molt les barretes de cereals he decidit fer-les jo mateixa i estar ben segurs dels que menjam. La recepta és molt sencilla, només necessitem
- Cerals tipus folcs de blat
- Muesli
- Mitja tableta de xocolati
- Mel o sure
- Aigua
Posam dins un bol els cerals i els remenam perquè estiguin ben repartits els dos tipus. Damunt la post de tallar, posam la tableta de xocolati i amb el guinavet feim trossets petits, però que no estigui rallat, ens interessa trobar-nos els trossos de xocolati. Ho afegim als cereals. Per altra banda, escalfam l'aigua i quan està calenta li afegim la mel i ho remenam bé fins que la mel es fongui. Quan ja està fusa, afegim la mescla als cereals. Ben remenam i quan s'han ben banyat els cereals els col·locam dins una font sobre paper de forn, i ho enfornam durant 15 minuts aproximadament. Una vegada tret del forn i un poc refredat, ho "intentam" tallar a rectangles per fer les barretes individuals. Costa tallar sense que es rompi!!!
dimarts, 21 d’agost del 2012
MAGDALENES
INGREDIENTS:
150gr de farina
150gr de sucre
150gr de mantega
5 ous
1/2 paquet de Royal
Segons sa recepta original: Mesclar tot i posar dins motllos per la meitat.
| Primer necessitem bons ajudants. Aquests prepararan els papers de les magdalenes per poder-los omplir |
| Mesclarem la farina amb els vermells dels ous, el royal i la mantega. Nosaltres hi hem posat margarina que és el que teníem. Això sí desfeta al microones |
| Per un altra costat hem pujat les clares |
| Hem afegit la primera mescla a les clares pujades a punt de neu remenant poc a poc |
| Queda una pasta homogènia i més aviat líquida |
| Demanem a les nostres ajudants que omplin els motllos fins la meitat amb sa mescla que tenim |
| ho posam al forn a 180 graus fins que pugin i estiguin cuites |
| Aquí teniu el resultt. Unes magdalenes boníssimes |
Etiquetes de comentaris:
receptes dolces
COCA BONA
| Ingredients a punt |
250gr de sucre
150 gr de farina
3 ous
3 cullerades d'aigua
Segons sa recepta original: Bullir l'aiguani posar el sucre. Remenar un poc i baixar del foc. Quan és fred posar els vermells remenats i el blanc a punt de neu. Afegir la farina i ben remenar-ho tot.
Nosaltres hem fet:
| Posem aigua al foc |
| Esperem que l'aigua bulli |
| Afegim sucre i remenem |
| Mentre refreda el sucre i l'aigua remenem els vermells |
| Pujem les clares |
| Mesclem tots els ingredients. (aquí noltros hem fet trampa i hem afegit royal per assegurar-nos que pujaria) |
Una volta està tot mesclat ho hem posat al forn a 180 graus fins que hem vist que de dins era cuita i:
| Voilà. l'hem servit cap per avall i amb floreti |
Etiquetes de comentaris:
de l'avi,
receptes dolces
Subscriure's a:
Missatges (Atom)




