divendres, 11 de gener del 2013

Panadera de sípia i gambes

Ingredients:
  • 1 ceba tendra
  • 3 alls
  • 1 pebre verd
  • pebre bo dolç
  • 8 o 10 gambes
  • 3 o 4 patates
  • 1 sípia gran o dues si són petites
Primer sofregim les gambes perquè l'oli agafi el gustet. Després llevam el cap de les gambes i el posam a bullir amb la part que no farem servir de la ceba tendre, el tros més verd. D'altra banda sofregim dins l'oli amb gust a gambes, la ceba, els alls i el pebre. Més tard li posam la sípia a trossos i deixam que cogui un poc. Désprés li agefim les patates tallades en cantons i el fumet, colat, que hem fet abans amb els caps i les cebes i una cullerada de pebre bo dolç (pimentón dulce). Ho deixam coure bastant de temps, una hora aproximadament a foc lent. Quan ja està cuit li afegim les gambes.


Pollastre amb "crispis"


Açò no és més que pollastre arrebossat però en ves de fer-ho amb pa rallat ho feis amb flocs de cereals sense sucre tipus els del gall de tota la vida. El procés és el següent: tallam el pollastre en tires, el passam per ou i després per els cereals però que primer haureu "maxacat" un poc, si no són massa gran i no s'agafen bé a la carn.

Nyoquis

Què vos ha sobrat una patata bullida del brou o de les verdures????? no la tireu!!!!! podeu fer un nyoquis ben bons. Xafau la patata li afegiu un ou i farina la que agafi i ja teniu la pasta feta. Després anau fent "xurros" amb la pasta i amb el guinavet anau tallant de la mida que vulgueu. Per coure'ls només heu de posa aigua a bullir i li tirau els nyoquis, aquests queden al fons de l'olla i quan hagin pujat i surin vol dir que ja estan cuits. Els podeu fer amb diferents salses: pesto, tomàtic, sofregits amb bacó o amb salsitxes.... depèn de la imaginació que tingueu!!

Pollastre a la tailandesa

Si vos agrada el picant i el coco vos sorprendrà aquest plat tan bo!.Necessitam:

  • 1 ceba o porro
  • 1/2 pebre verd
  • Bitxo (chile) al gust, depén que quant vos agradi el picant, però com més millor!!
  • Gingebre rallat
  • una llauna de llet de coco. No confondre amb aigua de coco!!
  • un parell de pits de pollastre
Feim un sofrit amb la ceba, el pebre i el bitxo (tallat a rodanxetes), a foc lent, que no quedi cremada la ceba. Més tard li afegim el gingebre rallat (al gust) i el pollastre tallar a tires o tacos. Quan està boni cuit li afegim la llet de coco que cogui un poc tot junt i està boníssim!. No oblideu a tenir pa a mà!!!


Albergínies enrollades amb formatge i bacó

Tallam les albergínies en llesques primes i les posam un minut al microones perquè siguin més bones de coure. Després  passam per sa paella les albergínies i el bacó perquè agafin coloret i tot d'una quan encara està calent  posam una llesca d'albergínia, una de bacó i  formatge semi o tendre(que és més bo de fondre) i ho enganxam amb un escuradents perquè no s'obrin. Després ho passam un poc més per sa paella perquè es formatge s'acabi de fondre.

Aperitiu de palmeretes salades

Fer palmeretes no té cap secret però si un truquet. Agafam pasta en fulls (hojaldre) la ben estiram amb un rodet i quan ja ho tenim bé li tiram sucre o flureti (sucre glaç) per damunt i açò fa que sa pastas quedi molt més cruixent!!. Ara començam a enrollar sa pasta fins a sa meitat i ara enrrotllam de cap a l'altre banda fins al mig i es junten els dos "rollets". Amb un guinavet feim talls prims, de la mida d'un dit d'ample (no de llarg!!) i ho enfornam fins que estiguin ben doradetes. Es poden fer de mil maneres però aquesta vega les he fet de dos tipus: de salmó i ous de peix tipus caviar, i de pernil dolç amb mahonesa i orenga.

Coca de xocolati

Aquesta si que és de sa llibreta que ens va passar sa mamà que,o són de l'àvi o són d'ella. És una coca que queda boníssima però a jo m'agrada fer-les com a "pastelitos" individuals. Els ingredients són:

  • 200gr de mantequilla
  • 5 cullarades de sucre
  • 6 cullarades de farina
  • 4 cullarades de cacao en pols
  • 3 ous
  • 1/2 sobre llevat en pols

D'una banda mesclam la mantequilla(un poc fusa) amb el sucre i d'altra feim merenga amb els blanc dels ous. Quan estan a punt de neu li afegim la mantequilla junt amb el sucre, la farina el caco i el llevat i ho mescalm bé. Ho posam dins motlles i ho enfornam. A jo m'agrada xapar-les per la meitat i posar-li xocolati blanc que he fus prèviamenet: