divendres, 16 de novembre del 2012

Barretes de cereals

Com que a ca nostra els agraden molt les barretes de cereals he decidit fer-les jo mateixa i estar ben segurs dels que menjam. La recepta és molt sencilla, només necessitem
  • Cerals tipus folcs de blat
  • Muesli
  • Mitja tableta de xocolati
  • Mel o sure
  • Aigua
Posam dins un bol els cerals i els remenam perquè estiguin ben repartits els dos tipus. Damunt la post de tallar, posam la tableta de xocolati i amb el guinavet feim trossets petits, però que no estigui rallat, ens interessa trobar-nos els trossos de xocolati. Ho afegim als cereals. Per altra banda, escalfam l'aigua i quan està calenta li afegim la mel i ho remenam bé fins que la mel es fongui. Quan ja està fusa, afegim la mescla als cereals. Ben remenam i quan s'han ben banyat els cereals els col·locam dins una font sobre paper de forn, i ho enfornam durant 15 minuts aproximadament. Una vegada tret del forn i un poc refredat, ho "intentam" tallar a rectangles per fer les barretes individuals. Costa tallar sense que es rompi!!!

dimarts, 21 d’agost del 2012

MAGDALENES


INGREDIENTS:
150gr de farina
150gr de sucre
150gr de mantega
5 ous
1/2 paquet de Royal

Segons sa recepta original: Mesclar tot i posar dins motllos per la meitat.


Primer necessitem bons ajudants. Aquests prepararan els papers de les magdalenes per poder-los omplir
Mesclarem la farina amb els vermells dels ous, el royal i la mantega. Nosaltres hi hem posat margarina que és el que teníem. Això sí desfeta al microones

Per un altra costat hem pujat les clares
Hem afegit la primera mescla a les clares pujades a punt de neu remenant poc a poc

Queda una pasta homogènia i més aviat líquida
Demanem a les nostres ajudants que omplin els motllos fins la meitat amb sa mescla que tenim

ho posam al forn a 180 graus fins que pugin i estiguin cuites
Aquí teniu el resultt. Unes magdalenes boníssimes

COCA BONA

Ingredients a punt

250gr de sucre

150 gr de farina

3 ous 

3 cullerades d'aigua

Segons sa recepta original: Bullir l'aiguani posar el sucre. Remenar un poc i baixar del foc. Quan és fred posar els vermells remenats i el blanc a punt de neu. Afegir la farina i ben remenar-ho tot.

Nosaltres hem fet:





Posem aigua al foc
Esperem que l'aigua bulli
Afegim sucre i remenem

Mentre refreda el sucre i l'aigua remenem els vermells
Pujem les clares
Mesclem tots els ingredients. (aquí noltros hem fet trampa i hem afegit royal per assegurar-nos que pujaria)

 Una volta està tot mesclat ho hem posat al forn a 180 graus fins que hem vist que de dins era cuita i:
Voilà. l'hem servit cap per avall i amb floreti
P.S:Era bona, però no tant com per merèixer es nom que té.

diumenge, 20 de maig del 2012

Coca de congret

6  ous
200gr de sucre
100gr de farina

Amb aquests pocs ingredients podem fer sa coca més menorquina per celebrar aniversaris.
Pujar les clares

A part mesclar vermells i sucre

mesclar ses dues mescles

Afegir sa farina
 Mesclar-ho tot a poc a poc i posar-ho a dins des forn a 160º o 170º i procurar no obrir sa porta fins as final perquè no baixi de cop.
S'ha d'anar vigilant fins que fa color de cuita i es comprova amb un escuradents. Si surt eixut ja està cuita.
Es pot menjar tota sola o bé amb flureti o merenga.