diumenge, 9 de desembre del 2012

Decorar magdalenes

Com sabeu les magdalenes es poden fer de mil maneres i com que ja hi ha una recepte al blog podeu emprar la mateixa. Una de les maneres de presentar i donar un gust diferent a les magdalenes és tapant-les de glaç. També hi ha diferent maneres de fer-ne però avui vos propòs aquesta que és senzilla i bona. Només necessitam:
  • floreti (així anomenam a Menorca al sucre glaç)
  • suc de llimona
No vos xerro de quantitats ja que depèn de la quantitat de magdelenes que fagueu. Jo per 14 magdalenes vaig omplir una tassa de cafè amb llet fins dalt de floreti i li vaig posar el suc d'una llimona. Només s'ha de remenar bé i fer una pasta tirant a líquida però quan es seca s'espessa i queda forta.Queden prou bones ja que tenen gust a llimona .Per fer aquestes, li vaig posar la pasta de glaç i abans que es sequéss li vaig tirar "cagarrets" de colors per damunt i li vaig posar una floreta que vaig comprar ja feta. ...i aquest és el resultat!!

Arròs amb conill

Aquesta recepta no duu gaire ingredients però surt boníssima!!. Necessitarem:
  • 4 cebes tendres
  • 1 pebre verd
  • 1 pebre vermell
  • 2 tomàtic
  • mig conill
  • mig kilo d'arròs redó
  • una branqueta de romaní
  • julivert
  • pebre bo dolç
  • brou de verdures ( es posa a bullir amb un poc de sal els trossos verds de les cebes tendres que no empram per menjar i el que troben dins la nevera: pastenga, api, tomàtic...)
  • all i ametlles o avellanes per fer una picadeta.
Primer tallam la ceba tendra en rondanxetes primetes i els pebres i ho sofregim. Quan estigui bastant cuit li afegim els dos tomàtic rallats i ho deixam coure una estona més. Ara li posarem els trossos de conill i deixam que el conill agafi color. Li afegim l'arròs  i en un minut, el brou colat de les verdures. Per donar-li més gust i color li posam pebre bo dolç i li posam també la branqueta de romaní. Després de 12 minuts aproximadament, que ja estarà cuit, li posarem per damunt una picadeta que haurem fet amb: dos alls, 7o8 ametlles o avellanes(el que tingueu per casa), julivert, sal, oli i un poquet del brou de verdures. Queda molt gustós i si els feis en un foc de llenya moltíssim millor i bo!

divendres, 16 de novembre del 2012

Barretes de cereals

Com que a ca nostra els agraden molt les barretes de cereals he decidit fer-les jo mateixa i estar ben segurs dels que menjam. La recepta és molt sencilla, només necessitem
  • Cerals tipus folcs de blat
  • Muesli
  • Mitja tableta de xocolati
  • Mel o sure
  • Aigua
Posam dins un bol els cerals i els remenam perquè estiguin ben repartits els dos tipus. Damunt la post de tallar, posam la tableta de xocolati i amb el guinavet feim trossets petits, però que no estigui rallat, ens interessa trobar-nos els trossos de xocolati. Ho afegim als cereals. Per altra banda, escalfam l'aigua i quan està calenta li afegim la mel i ho remenam bé fins que la mel es fongui. Quan ja està fusa, afegim la mescla als cereals. Ben remenam i quan s'han ben banyat els cereals els col·locam dins una font sobre paper de forn, i ho enfornam durant 15 minuts aproximadament. Una vegada tret del forn i un poc refredat, ho "intentam" tallar a rectangles per fer les barretes individuals. Costa tallar sense que es rompi!!!

dimarts, 21 d’agost del 2012

MAGDALENES


INGREDIENTS:
150gr de farina
150gr de sucre
150gr de mantega
5 ous
1/2 paquet de Royal

Segons sa recepta original: Mesclar tot i posar dins motllos per la meitat.


Primer necessitem bons ajudants. Aquests prepararan els papers de les magdalenes per poder-los omplir
Mesclarem la farina amb els vermells dels ous, el royal i la mantega. Nosaltres hi hem posat margarina que és el que teníem. Això sí desfeta al microones

Per un altra costat hem pujat les clares
Hem afegit la primera mescla a les clares pujades a punt de neu remenant poc a poc

Queda una pasta homogènia i més aviat líquida
Demanem a les nostres ajudants que omplin els motllos fins la meitat amb sa mescla que tenim

ho posam al forn a 180 graus fins que pugin i estiguin cuites
Aquí teniu el resultt. Unes magdalenes boníssimes

COCA BONA

Ingredients a punt

250gr de sucre

150 gr de farina

3 ous 

3 cullerades d'aigua

Segons sa recepta original: Bullir l'aiguani posar el sucre. Remenar un poc i baixar del foc. Quan és fred posar els vermells remenats i el blanc a punt de neu. Afegir la farina i ben remenar-ho tot.

Nosaltres hem fet:





Posem aigua al foc
Esperem que l'aigua bulli
Afegim sucre i remenem

Mentre refreda el sucre i l'aigua remenem els vermells
Pujem les clares
Mesclem tots els ingredients. (aquí noltros hem fet trampa i hem afegit royal per assegurar-nos que pujaria)

 Una volta està tot mesclat ho hem posat al forn a 180 graus fins que hem vist que de dins era cuita i:
Voilà. l'hem servit cap per avall i amb floreti
P.S:Era bona, però no tant com per merèixer es nom que té.

diumenge, 20 de maig del 2012

Coca de congret

6  ous
200gr de sucre
100gr de farina

Amb aquests pocs ingredients podem fer sa coca més menorquina per celebrar aniversaris.
Pujar les clares

A part mesclar vermells i sucre

mesclar ses dues mescles

Afegir sa farina
 Mesclar-ho tot a poc a poc i posar-ho a dins des forn a 160º o 170º i procurar no obrir sa porta fins as final perquè no baixi de cop.
S'ha d'anar vigilant fins que fa color de cuita i es comprova amb un escuradents. Si surt eixut ja està cuita.
Es pot menjar tota sola o bé amb flureti o merenga.