- floreti (així anomenam a Menorca al sucre glaç)
- suc de llimona
Receptes que es nostres avis van guardar per noltros i d'altres que noltros hi hem afegit.
diumenge, 9 de desembre del 2012
Decorar magdalenes
Com sabeu les magdalenes es poden fer de mil maneres i com que ja hi ha una recepte al blog podeu emprar la mateixa. Una de les maneres de presentar i donar un gust diferent a les magdalenes és tapant-les de glaç. També hi ha diferent maneres de fer-ne però avui vos propòs aquesta que és senzilla i bona. Només necessitam:
Etiquetes de comentaris:
receptes dolces
Arròs amb conill
Aquesta recepta no duu gaire ingredients però surt boníssima!!. Necessitarem:
- 4 cebes tendres
- 1 pebre verd
- 1 pebre vermell
- 2 tomàtic
- mig conill
- mig kilo d'arròs redó
- una branqueta de romaní
- julivert
- pebre bo dolç
- brou de verdures ( es posa a bullir amb un poc de sal els trossos verds de les cebes tendres que no empram per menjar i el que troben dins la nevera: pastenga, api, tomàtic...)
- all i ametlles o avellanes per fer una picadeta.
Primer tallam la ceba tendra en rondanxetes primetes i els pebres i ho sofregim. Quan estigui bastant cuit li afegim els dos tomàtic rallats i ho deixam coure una estona més. Ara li posarem els trossos de conill i deixam que el conill agafi color. Li afegim l'arròs i en un minut, el brou colat de les verdures. Per donar-li més gust i color li posam pebre bo dolç i li posam també la branqueta de romaní. Després de 12 minuts aproximadament, que ja estarà cuit, li posarem per damunt una picadeta que haurem fet amb: dos alls, 7o8 ametlles o avellanes(el que tingueu per casa), julivert, sal, oli i un poquet del brou de verdures. Queda molt gustós i si els feis en un foc de llenya moltíssim millor i bo!
Etiquetes de comentaris:
arròs,
receptes salades
divendres, 16 de novembre del 2012
Barretes de cereals
Com que a ca nostra els agraden molt les barretes de cereals he decidit fer-les jo mateixa i estar ben segurs dels que menjam. La recepta és molt sencilla, només necessitem
- Cerals tipus folcs de blat
- Muesli
- Mitja tableta de xocolati
- Mel o sure
- Aigua
Posam dins un bol els cerals i els remenam perquè estiguin ben repartits els dos tipus. Damunt la post de tallar, posam la tableta de xocolati i amb el guinavet feim trossets petits, però que no estigui rallat, ens interessa trobar-nos els trossos de xocolati. Ho afegim als cereals. Per altra banda, escalfam l'aigua i quan està calenta li afegim la mel i ho remenam bé fins que la mel es fongui. Quan ja està fusa, afegim la mescla als cereals. Ben remenam i quan s'han ben banyat els cereals els col·locam dins una font sobre paper de forn, i ho enfornam durant 15 minuts aproximadament. Una vegada tret del forn i un poc refredat, ho "intentam" tallar a rectangles per fer les barretes individuals. Costa tallar sense que es rompi!!!
dimarts, 21 d’agost del 2012
MAGDALENES
INGREDIENTS:
150gr de farina
150gr de sucre
150gr de mantega
5 ous
1/2 paquet de Royal
Segons sa recepta original: Mesclar tot i posar dins motllos per la meitat.
| Primer necessitem bons ajudants. Aquests prepararan els papers de les magdalenes per poder-los omplir |
| Mesclarem la farina amb els vermells dels ous, el royal i la mantega. Nosaltres hi hem posat margarina que és el que teníem. Això sí desfeta al microones |
| Per un altra costat hem pujat les clares |
| Hem afegit la primera mescla a les clares pujades a punt de neu remenant poc a poc |
| Queda una pasta homogènia i més aviat líquida |
| Demanem a les nostres ajudants que omplin els motllos fins la meitat amb sa mescla que tenim |
| ho posam al forn a 180 graus fins que pugin i estiguin cuites |
| Aquí teniu el resultt. Unes magdalenes boníssimes |
Etiquetes de comentaris:
receptes dolces
COCA BONA
| Ingredients a punt |
250gr de sucre
150 gr de farina
3 ous
3 cullerades d'aigua
Segons sa recepta original: Bullir l'aiguani posar el sucre. Remenar un poc i baixar del foc. Quan és fred posar els vermells remenats i el blanc a punt de neu. Afegir la farina i ben remenar-ho tot.
Nosaltres hem fet:
| Posem aigua al foc |
| Esperem que l'aigua bulli |
| Afegim sucre i remenem |
| Mentre refreda el sucre i l'aigua remenem els vermells |
| Pujem les clares |
| Mesclem tots els ingredients. (aquí noltros hem fet trampa i hem afegit royal per assegurar-nos que pujaria) |
Una volta està tot mesclat ho hem posat al forn a 180 graus fins que hem vist que de dins era cuita i:
| Voilà. l'hem servit cap per avall i amb floreti |
Etiquetes de comentaris:
de l'avi,
receptes dolces
diumenge, 20 de maig del 2012
Coca de congret
200gr de sucre
100gr de farina
Amb aquests pocs ingredients podem fer sa coca més menorquina per celebrar aniversaris.
| Pujar les clares |
| A part mesclar vermells i sucre |
| mesclar ses dues mescles |
| Afegir sa farina |
S'ha d'anar vigilant fins que fa color de cuita i es comprova amb un escuradents. Si surt eixut ja està cuita.
Es pot menjar tota sola o bé amb flureti o merenga.
Etiquetes de comentaris:
de l'avi,
receptes dolces
Subscriure's a:
Missatges (Atom)


