dissabte, 19 de gener del 2013

Tarta de carabassa

La carabassa és un ingredient molt fàcil d'empra ja que admet dolç i salat. En aquest cas, aquesta és una tarta dolça tipus pudin sobre una bases d'una altra pasta: pasta quebrada, pasta en fulls, base feta amb galetes Maria..... En aquest cas he emprat galetes maria .Ingredients:


  • 400gr de carabassa
  • 2 ous
  • 400ml de llet
  • 130gr de sucre morena
  • 1 cullarada de canyella
  • 1 cullarada de gingebre rallat
Per la basse:

  • 1 paquet de galetes maria
  • 125gr de mantequilla
  • 4 cullarades d'aigua

Bullim la carabassa i la escorrem molt bé d'aigua, la xafam amb el sucre, la canyella el gingebre els dos ous i la llet. Ho passam tot per la batidora. A part, picam les galetes i les mescalm amb la mantequilla fusa i l'aigua i ho posam a un motllo per posar al forn. Damunt la base de les galetes maria li posam la mescla de la carabassa, li posam sucre per damunt i ho enfornam.


Cus cus econòmic

Quan ens sobri carn o bé del brou ( escudella, cocido.....) o bé un pollastre al forn que no ens hem acabat etc, aquest cus cus és un bon recurs per menjar-s'ho de manera diferent. Ingredients:


  • 250gr de cus cus (per a 4 persones aproximadament)
  • 250 ml d'aigua
  • 1 ceba
  • 1/2 carabassó
  • 1 bastenaga
  • un punyadet de fasols (pèsols)
  • una cullardeta de cúrcuma
  • la carn que ens hagi sobrat tallda a daus
Primer sofregim la ceba i la resta de verdures. De fet aquesta recepta es pot fer amb qualsevol verdura que trobem dins la nevera o ceongelador: brècol, mongetes verdes...... A aquesta precisament li he afegit cigrons que tenia dins la nevera, només ens ,manca imaginació! A part cuem el cus cus amb l'aigua o caldo que tinguem ja preparat, i quan està tot cuit ho ajuntam tot i ja està a punt. és molt fàcil, ràpida i econòmica!!! Ah i bona!!


Pudin de pa

No hi ha res com aprofitar aliments que, o bé en tenim un sobrant, o bé s'estàn a punt de fer malbé. Quan tingueu pa dur que aneu a tirar noho feu!!1 podeu fer un pudin boníssim.
Ingredients:

  • pa dur
  • llet
  • canyella
  • ralladura d'una llimona
  • panses
  •  8 o 10 cullerades de sucre
  • dos o 3 ous, depen de la quantitat de pa que tinguem
Posam dos gots de llet a bullir amb la canyella i el sucre i quan estigui li anam tirant al pa a poc a poc tot vigilant que el pa es begui la llet justa, no ha de sobrar molta llet a la mescla. Ara afegim els dos ous, la de la llimona i les panses. Ho ben remenam, el posam dins un perol i abans d'enfornar, li posam bastan sucre i canyella per damunt.


Rubiols de verdura

Els rubiols a Menorca són unes pastes saldes i a Mallorca són dolços. A Menorca els feim de verdues o bé de tonyina. Aquest són de verdures i els ingredients són:
Per la pasta:

  • 1k de farina
  • 300gr de seu
  • 40gr de llevat aproximadament
  • llet
Per la verdura de dins:

  • ceba
  • pebre verd
  • alls
  • julivert
  • tomàtics madurs
  • bledes
  • espinacs
  • panses
  • pinyons
Per fer la verdura feim un sofit amb tots els ingredients fisn que estigui ben cuit. Amb la pasta ja feta, que no ha de quedar molt fluixa, s'aplana amb el rodet un tros de pasta de la mida d'un pam aproximadament, es posa una cullarada de la verdura i es plega la pasta i es talla en forma de mitja lluna. Ho sellam bé amb la forquilla o bé anam fent plecs de manera que quedi ben tancada la pasta. Abans d'enfornar, es pinta amb un ou i se li posa un poc de sucre damunt.


Coques amb roes

Les roes a Menorca s'anomena al que en castellà es coneix per "chicharrones", una espècie de pell de porc rostida i tallada en trossos molt petits. Aquesta recepta és molt antiga i encara que estigui escrita a la "llibrets de receptes de l'àvi" , sempre me recorarà a les coques amb roes que feia s'àvia Margarita. Ingredients:

  • 500gr de farina
  • 200gr de roes
  • 100 gr de seu
  • 125ml d'aigua
  • 20gr de llevat aproximadament
Es fa un forat a la farina i dins se li posa el seu, les roes, l'aigua i el llevat. Es va pastant fins a fer una pasta consistent per fer la forma redona a les galetes. No han de quedar ni molt gruixades ni molt primes. Abans d'enfornar-les, posar bastant sucre per damunt.


diumenge, 13 de gener del 2013

Carn amb pebre

Avui una recepta d'infantesa. Porc o vedella (va a gustos) amb pebre vermell.

  • 1/2 Kg carn per estofar a dauets
  • Una cabessa d'alls
  • Dos pebres vermells escalivats o cuits i tallats a tires (o bé comprar un pot de pebre vermell cuit i en tires)
  • oli d'oliva
  • sal
  • aigua
Primer de tot revisem que sa carn estigui tallada a trossos petits i es sofregeix amb una mica d'all en un tià de terra o una cassola. Mentre sofregim sa carn hi afegim elsalls pelats. Una volta sa carn està sofregida supèrficialment coure sa carn a foc molt fluix i amb una mica d'aigua perquè no s'aferri. Quan sa carn és cuita  del tot s'hi afegeix es pebre i s'all i ho sofregim tot junt una estoneta. Aquest és es resultat: