dimecres, 13 de març del 2013

Pastís de pollastre

Ingredients:
Pel farcit:
  • Pit de pollastre, 2 o 3,
  • 2 porros
  • Sal 
  • Pebre negre
Per la pasta:
  •  1/2 kilo de farina
  • 2 ous
  • 1 culerada de sucre
  • Un pessic de sal
  • 5 cullerades d'oli
  • 40 gr de llevat
  • 200 ml d'aigua
Es fa un sofregit de porros i se li afegeix el pollastre tallat en daus petits i es reserva. Per la pasta, feim un forat a la farina i li posam la resta d'ingredient i anam pastant. Si ens va quedant dura, li anam afegint aigua i si ens queda massa molla li afegim farina. No hi ha cas de fer-la tovar. En estar feta la pasta, la dividim en dues parts, una un poc més grossa que l'altre ( la basse ha de ser més gruixada que la tapadora). Dins un moltllo redó per enfornar, li posam la massa ben estirada per tot el motllo( com si fos una pizza), damunt li posam el preparat del pollastre i ho tapam amb la resta de la pasta i ho ben ajuntam perquè no s'obri dins el forn. Abans d'enfornar li hem de fer un parell de forats perquè surti el vapor i no es rompi i pintar-ho amb ou. Ho enfornam uns 30 minuts.

Pastís de patata i carn

Ingredients:
  • 4 patates
  • 1/2 kilo de carn picada
  •  3 tomàtics
  • Formatge vell rallat
  • Mantequilla
  • Sal
Bullim les patates i quan estan cuites les feim puré amb un poc de matequilla i sal. A part preparam la carn picada amb un poquet d'all i julivert fins a estar  poc cuita (al forn s'acaba de coure). Rallam els 3 tomatics, els trempam (sal , pebre negre i oli) i ho posam al fons d'una font per anar al forn. Damunt del tomàtic li posam la carn picada, després el puré de patata i finalment el formatge rallat. Ho enfornam uns 15 minuts.

Pastís de verdures

Aquest pastís es pot fer amb les verdues que volguem , però en aquest cas duu:
  • 1/4 de colflor
  • Espinacs, bastants si són frescos i si són congelats un paquet.
  • Bacó fumat o pernil salat
  • 1/2 litre de llet
  • 4 ous
  • Sal
  • Pebre negre
  • Un poquet de nou moscada
Batem bé els quatre ous amb el mig litre de llet, la sal, el pebre negre i la nou moscada. A part, podem "donar un toc de microones" a la colflor, 1-2 minuts al màxim de potència. Després ho afegim a la mescla anterior, li posam el pernil tallat a tiretes i ho enfornam din un motllo rectangular tipus pa de motllo durant 30 minuts aproximadament.

 

diumenge, 17 de febrer del 2013

Montaditos

Una sel·lecció de montaditos boníssims

Crema de formatge roquefort amb nous

 En un bol mesclem formatge cremós tipus "philadelphia" amb formatge blau i nous picades al gust. Quan sa pasta té es gust que volem i sa textura adequada fem una muntanyeta damunt des pa i el decorem amb mitja nou.

Xistorra amb camembert
 Aquest no té més secret que posar una mica de tomàtic en es pa (opcional) i posar-hi un tall de formatge camembert i xistorra acabada de coure qque farà que es formatge es fongui una mica.

Carbassó arrebossat amb brie
Preparem es trossos de formatge brie i els reservem. En una paella rebossem carbassó amb farina i ou i quan encara és calent posem un carbassó, un tros de formatge i un altra carbassó.

Llom a la sal, ceba caramelitzada i rulo
 Hem de tenir es llom a la sal fet d'abans. Caramelitzem ceba a foc lent i amb bastant oli. Quan sa ceba és cuita es posa damunt des llom i es tapa amb formatge de cabra tipus rulo. As final es pot gratinar  en es forn i queda es formatge fos damunt sa ceba.
Torradetes de sobrassada amb ou de guatlla
 Aquest no necessita gaires explicacions. Es posa sobrassada damunt una torradeta i un ou de guatlla damunt sa sobrassada i "voilà" un canapè perfecte.

Formatge fresc, tomàtic i anxova
 I una oliva per donar volum a s'anxova. Agrada molt per menjar enmig dels altres perquè és fresc.

Llomillo amb formatge
 Es torra es pa en es forn, es cou es llomillo a talls d'un mig centímetre i amb formatge rulo de cabra es gratina tot.

Albergínia amb bacon
Albergínia a la planxa mab bacó ben torrat. A vam si us agradan tant com a jo!

dissabte, 19 de gener del 2013

Tarta de carabassa

La carabassa és un ingredient molt fàcil d'empra ja que admet dolç i salat. En aquest cas, aquesta és una tarta dolça tipus pudin sobre una bases d'una altra pasta: pasta quebrada, pasta en fulls, base feta amb galetes Maria..... En aquest cas he emprat galetes maria .Ingredients:


  • 400gr de carabassa
  • 2 ous
  • 400ml de llet
  • 130gr de sucre morena
  • 1 cullarada de canyella
  • 1 cullarada de gingebre rallat
Per la basse:

  • 1 paquet de galetes maria
  • 125gr de mantequilla
  • 4 cullarades d'aigua

Bullim la carabassa i la escorrem molt bé d'aigua, la xafam amb el sucre, la canyella el gingebre els dos ous i la llet. Ho passam tot per la batidora. A part, picam les galetes i les mescalm amb la mantequilla fusa i l'aigua i ho posam a un motllo per posar al forn. Damunt la base de les galetes maria li posam la mescla de la carabassa, li posam sucre per damunt i ho enfornam.


Cus cus econòmic

Quan ens sobri carn o bé del brou ( escudella, cocido.....) o bé un pollastre al forn que no ens hem acabat etc, aquest cus cus és un bon recurs per menjar-s'ho de manera diferent. Ingredients:


  • 250gr de cus cus (per a 4 persones aproximadament)
  • 250 ml d'aigua
  • 1 ceba
  • 1/2 carabassó
  • 1 bastenaga
  • un punyadet de fasols (pèsols)
  • una cullardeta de cúrcuma
  • la carn que ens hagi sobrat tallda a daus
Primer sofregim la ceba i la resta de verdures. De fet aquesta recepta es pot fer amb qualsevol verdura que trobem dins la nevera o ceongelador: brècol, mongetes verdes...... A aquesta precisament li he afegit cigrons que tenia dins la nevera, només ens ,manca imaginació! A part cuem el cus cus amb l'aigua o caldo que tinguem ja preparat, i quan està tot cuit ho ajuntam tot i ja està a punt. és molt fàcil, ràpida i econòmica!!! Ah i bona!!


Pudin de pa

No hi ha res com aprofitar aliments que, o bé en tenim un sobrant, o bé s'estàn a punt de fer malbé. Quan tingueu pa dur que aneu a tirar noho feu!!1 podeu fer un pudin boníssim.
Ingredients:

  • pa dur
  • llet
  • canyella
  • ralladura d'una llimona
  • panses
  •  8 o 10 cullerades de sucre
  • dos o 3 ous, depen de la quantitat de pa que tinguem
Posam dos gots de llet a bullir amb la canyella i el sucre i quan estigui li anam tirant al pa a poc a poc tot vigilant que el pa es begui la llet justa, no ha de sobrar molta llet a la mescla. Ara afegim els dos ous, la de la llimona i les panses. Ho ben remenam, el posam dins un perol i abans d'enfornar, li posam bastan sucre i canyella per damunt.